sven
HOME

Career

Ramberg Advokater söker uppsatspraktikant till våren 2020

 

Ramberg Advokater är en väletablerad affärsjuridisk advokatbyrå i Stockholm. Vi har spetskompetens inom ett stort antal rättsområden och erfarenhet från en mängd olika branscher. Vår utgångspunkt är alltid klienternas intressen och vår rådgivning ska i varje ärende bidra till klienternas olika verksamheter. Juridik för bättre affärer, helt enkelt.

 

Ska du skriva ditt examensarbete och vill göra det i samband med praktik, då vill vi gärna få din ansökan till oss på Ramberg Advokater.

 

Vi erbjuder
Ramberg Advokater erbjuder under vårterminen 2020 uppsatspraktik. Som praktikant hos oss får du ta del av det dagliga arbetet på en advokatbyrå och arbeta med spännande klienter och intressanta arbetsuppgifter. Vi erbjuder en djup inblick i vår affärsjuridiska verksamhet och en möjlighet att omsätta studierna i praktiskt juridiskt arbete.

 

Praktikperioden omfattar en halv termin (cirka 10 veckor) och syftar till att ge allmän träning i rättslig analys och ärendehantering. Exakt praktikperiod avtalas mellan studenten och ansvarig på Ramberg Advokater.

 

På kontoret, som ligger i Mood-gallerian, är vi cirka 50 medarbetare som alla är viktiga för byråns verksamhet. Vi verkar i en kreativ och utmanande miljö med en närmast familjär stämning och god sammanhållning.

 

Vi söker
Vi förutsätter att du har ett starkt intresse för affärsjuridik och en vilja att utvecklas och arbeta som affärsjurist i framtiden.

 

Du är en driven, noggrann och analytisk person och har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska. Du är också en lagspelare som är socialt kompetent, ödmjuk och prestigelös.

 

Ansökan
Ansökan, som ska bestå av personligt brev, CV, studieintyg på dittills avklarade kurser samt vilken period du avser att praktisera och vilket rättsområde du planerar att skriva din uppsats inom, skickas till hr@ramberglaw.se senast den 10 november 2019. Vi ser gärna att du ansöker snarast då urval och intervjuer sker löpande.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ramberg Advokater söker prestigelös och driven receptionist

 

Ramberg Advokater är en väletablerad affärsjuridisk advokatbyrå i Stockholm. Vi har spetskompetens inom ett stort antal rättsområden och erfarenhet från en mängd olika branscher. Vår utgångspunkt är alltid klienternas intressen och vår rådgivning ska i varje ärende bidra till klienternas olika verksamheter. Juridik för bättre affärer, helt enkelt.

 

Om tjänsten

Du kommer att vara en del av vårt administrativa team. I ditt arbete ingår bland annat sedvanligt receptionistarbete på advokatbyrå såsom att ta emot klienter, svara i telefon, förbereda klientmöten, post- och budhantering, beställa mat och dryck, hålla kontoret snyggt och välorganiserat samt övriga göromål inom administrationen. Arbetet är självständigt i en kreativ och stimulerande miljö.

 

Vi söker

Vi söker dig som har erfarenhet av service, kunder och bemötande med intresse och ambition att utvecklas inom dessa områden. Som person vill vi att du är prestigelös, driven, noggrann, initiativrik och ansvarstagande. Vidare ser vi gärna att du är en social och öppen person som trivs och har förmåga att arbeta självständigt. En fullständig gymnasieexamen och goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

 

Vi erbjuder

Som medarbetare hos oss får du möjlighet att verka i en kreativ och utmanande miljö med en närmast familjär stämning och god sammanhållning. Precis som med våra klienter ser vi långsiktigt på relationen med våra medarbetare. Det är viktigt för oss att alla utvecklas och känner delaktighet i byråns verksamhet. Tillsammans bygger vi en företagskultur med fokus på affärsmässighet utifrån våra värdeord glädje, engagemang och respekt. På kontoret, som ligger centralt i Mood-gallerian, är vi cirka 50 medarbetare som alla är viktiga för byråns verksamhet.

 

Tjänsten är heltid och en tillsvidareanställning med provanställning.

 

Ansökan

Rekryteringsprocessen sker löpande med sista ansökningsdag 22 september 2019. För mer information eller frågor är du välkommen att kontakta Sandra Frithiof, HR chef, telefon 0703-789454. Ansök genom att skicka in ditt CV, personliga brev samt relevanta betyg och intyg till hrstockholm@ramberglaw.se.

 

Välkommen med din ansökan!

Ramberg Advokater söker administratör med intresse för ekonomi och marknadsföring

 

Ramberg Advokater är en väletablerad affärsjuridisk advokatbyrå i Stockholm. Vi har spetskompetens inom ett stort antal rättsområden och erfarenhet från en mängd olika branscher. Vår utgångspunkt är alltid klienternas intressen och vår rådgivning ska i varje ärende bidra till klienternas olika verksamheter. Juridik för bättre affärer, helt enkelt.

 

Om tjänsten

Du kommer att vara en del av vårt administrativa team. I ditt arbete ingår bland annat klientfakturering, marknadsföring samt övriga göromål inom administrationen. Arbetet är självständigt i en kreativ och stimulerande miljö.

 

Vi söker

Vi söker dig som har någon erfarenhet av administration, ekonomi och/eller marknadsföring med intresse och ambition att utvecklas inom dessa områden. Som person vill vi att du är noggrann, initiativrik och ansvarstagande. Vidare ser vi gärna att du är en social och öppen person som trivs att arbeta både självständigt och i team. En fullständig gymnasieexamen och goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

 

Vi erbjuder

Som medarbetare hos oss får du möjlighet att verka i en kreativ och intellektuellt utmanande miljö med en närmast familjär stämning och god sammanhållning. Precis som med våra klienter ser vi långsiktigt på relationen med våra medarbetare. Det är viktigt för oss att alla utvecklas och känner delaktighet i byråns verksamhet. Tillsammans bygger vi en företagskultur med fokus på affärsmässighet utifrån våra värdeord glädje, engagemang och respekt. På kontoret, som ligger centralt i Mood-gallerian, är vi cirka 50 medarbetare som alla är viktiga för byråns verksamhet.

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning.

 

Ansökan

Rekryteringsprocessen sker löpande med sista ansökningsdag 2 augusti 2019. För mer information eller frågor är du välkommen att kontakta Sandra Frithiof, HR chef, telefon 0703-789454. Ansök genom att skicka in ditt CV, personliga brev samt relevanta betyg och intyg till hrstockholm@ramberglaw.se.

 

Välkommen med din ansökan!

Ramberg söker biträdande jurister med intresse för tvistlösning eller kommersiell avtalsrätt

 

Ramberg Advokater är en väletablerad affärsjuridisk advokatbyrå i Stockholm. Vi har spetskompetens inom ett stort antal rättsområden och erfarenhet från en mängd olika branscher. Vår utgångspunkt är alltid klienternas intressen och vår rådgivning ska i varje ärende bidra till klienternas olika verksamheter. Juridik för bättre affärer, helt enkelt.

 

Om tjänsterna

Du kommer att arbeta som biträdande jurist tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare. Du får möjlighet att arbeta med spännande och utvecklande ärenden och klienter inom ett stort antal branscher. Rambergs klienter utgörs i huvudsak av svenska och internationella publika och privata bolag, branschorganisationer, svenska försäkringsbolag, riskkapitalfonder, landsting, kommuner, myndigheter och offentliga organisationer liksom offentliga bolag. Alla på byrån ska få utvecklas, för juristerna bland annat genom ökat ansvar i ärenden, möjligheter till egen ackvisition och ansvar för nya och gamla klienter.

 

Vi söker

Vi upplever stor efterfrågan på våra tjänster och söker därför ytterligare två jurister med notariemeritering och/eller 1–2 års erfarenhet från advokatbyrå, alternativt annat likvärdigt arbete, med intresse av att arbeta med tvistlösning eller kommersiell avtalsrätt.

Vi värdesätter om du som person har rätt inställning till yrket och med höga ambitioner. Det är en fördel om du också är proaktiv, pragmatisk och lösningsorienterad till din natur. Vidare underlättar det om du är en social och öppen person som trivs att arbeta både självständigt och i team.

 

Vi erbjuder

Som medarbetare hos oss får du möjlighet att verka i en kreativ och intellektuellt utmanande miljö med närmast familjär stämning och god sammanhållning. Precis som med våra klienter ser vi långsiktigt på relationen med våra medarbetare. Det är viktigt för oss att alla utvecklas och känner delaktighet i byråns verksamhet. Tillsammans bygger vi en företagskultur med fokus på affärsmässighet, glädje, engagemang och respekt samtidigt som vi värnar om balans i livet. På kontoret, som ligger centralt i Mood-gallerian, är vi cirka 50 medarbetare som alla är viktiga för verksamhetens framgång.

 

Ansökan

Rekryteringsprocessen sker löpande med sista ansökningsdag 2 augusti 2019. För mer information eller frågor är du välkommen att kontakta Sandra Frithiof, HR chef, telefon 0703-789454. Ansök genom att skicka in ditt CV, personliga brev, uppsats, betyg samt övriga relevanta intyg till hrstockholm@ramberglaw.se.

 

Välkommen med din ansökan!

RAMBERG ADVOKATER FORTSÄTTER ATT VÄXA

 

Från och med den 1 september 2018 har Ramberg två nya delägare.

 

Björn Bergström har arbetat på Ramberg sedan 2015 och är företrädesvis verksam inom offentlig upphandling och kommersiell avtalsrätt. Björn har sedan innan lång erfarenhet av offentlig upphandling med arbete i statlig verksamhet som jurist och chef med fokus på offentliga affärer.

 

Anders Ekborg som arbetat på Ramberg sedan 2016 med bolagsrätt, kommersiell avtalsrätt, aktiemarknadsrätt och företagsöverlåtelser. Anders arbetar huvudsakligen med ägarledda företag med svensk och internationell verksamhet och har även lång erfarenhet av affärsjuridisk rådgivning åt noterade och onoterade bolag. Anders har tidigare varit verksam på annan byrå och som bolagsjurist i noterat bolag i många år.

 

”Det är alltid roligt att växa, och lite extra roligt är det med organisk tillväxt. Med Björn och Anders får vi två nya delägare inom rättsområden med stor potential.”, Johan Stern Managing partner.

 

Efter sommaren har även tre nya jurister anslutit sig till byrån. Carl Gleisner som förstärker kommersiella avtalsgruppen samt IT-gruppen. Victor Pålsson Lundell förstärker även han kommersiella avtalsgruppen och kommer även att arbeta med offentlig upphandling. Antonia Lantz ansluter sig till grupperna Regulatory Compliance och GDPR.

 

Innan sommaren började även Viktor Westerberg sin anställning efter att ha gjort sin praktik hos Ramberg tidigare under våren. Han kommer främst vara verksam inom immaterialrätt, marknadsrätt, kommersiell avtalsrätt och tvistelösning.

Ramberg Advokater stärker sitt Stockholmskontor

Efterfrågan på Rambergs tjänster fortsätter att öka. Stockholmskontoret har därför förstärkts med två nya delägare och ytterligare medarbetare. Byrån har även fått ny Managing Partner

Lars Widhagen, styrelseordförande Ramberg, säger att 2017 var ett stimulerande år med mycket arbete och att det är glädjande att så många nya klienter söker sig tillbyrån. Minst lika glädjande är att många klienter anlitar byrån år efter år och i allt högre grad. De väljer ofta att ta stöd av Ramberg som en naturlig del i sina affärsverksamheter, helt i linje med byråns devis ”Juridik för bättre affärer”.

Ny Managing Partner

Johan Stern är från och med den 1 januari 2018 ny Managing Partner för Ramberg. Johan har arbetat på Ramberg sedan 2010 (delägare sedan 2014) och är ansvarig för affärsområdet offentlig upphandling.

Jag ser det som en spännande utmaning och möjlighet att förvalta och under kommande år vidareutveckla vår fina advokatverksamhet. Mottot att stödja när det behövs, bistå när det krävs och vägleda när det förväntas av oss ska genomsyra hela vår verksamhet såväl internt som externt!  

Nya delägare

Ramberg välkomnar två nya delägare från och med den 1 januari 2018. Båda har en lång bakgrund på Ramberg och är skickliga specialister inom sina respektive områden.

  • Malin Tiberg har arbetat på Ramberg sedan 2006 och är verksam inom aktiemarknadsrätt och M&A. Malin har erfarenhet från rådgivning till klienter i samband med kapitalanskaffningar, offentliga uppköpserbjudanden, introduktioner, bolagsstämmor, bolagsstyrning och informations- och regulatoriska frågor på aktiemarknaden.
  • Felix Ljunggren har arbetat på Ramberg sedan 2007 och är ansvarig för affärsområdet fastighetsrätt. Felix arbetar huvudsakligen med fastighetstransaktioner, fastighetsrätt, kommersiell hyresrätt, bostadsrättsfrågor, M&A och kommersiell avtalsrätt.

“Vi är glada och stolta över att ha fått förtroende att bli delägare i Ramberg. Tillsammans med våra kollegor och klienter ser vi framemot att fortsatt utveckla Rambergs verksamhet för att nå ytterligare framgång, säger de nya delägarna.”

Nya medarbetare

Ramberg välkomnar även advokat Anna Marthins, Eva Danielson och Magnus Sundin som alla förstärker inom främst tvistlösning. Anna kommer närmast från en annan affärsjuridisk byrå och förstärker byråns tvistlösningsgrupp. Hon har bland annat erfarenhet av stora rättsprocesser. Även Magnus och Eva förstärker nämnda grupp. Magnus kommer närmast från Stockholms tingsrätt. Dessförinnan arbetade han på annan advokatbyrå. Eva kommer närmast från Förvaltningsrätten i Stockholm. Dessförinnan arbetade hon på annan advokatbyrå.

Även administrationen har fått tillskott genom Linnéa Rimeika, Paulina Maqdosi och Johanna Östman Edlund.

STUDENT
BITRÄDANDE JURIST

 

Få bredd och djup på samma gång

 

Vi är en fullservicebyrå med spetskompetens inom flera rättsområden och branscher.

 

Vi har ett uttalat fokus på ge våra anställda möjligheter till fördjupning inom de olika rättsområden och branscher som efterfrågas av våra klienter. Våra nyanställda biträdande jurister ges därför mycket goda förutsättningar till såväl bred som djup kompetensutveckling under inledningen av karriären.

 

Vi tar löpande emot intresseanmälningar från såväl nyexaminerade juris kandidater som jurister med tingsmeritering eller arbetslivserfarenhet från annan affärsjuridisk advokatbyrå. Vi är också intresserade av dig som har erfarenhet från företag, myndighet eller domstol.

 

Din ansökan ska bestå av personligt brev, meritförteckning samt studieintyg och skickas till HRSTOCKHOLM@RAMBERGLAW.SE